EN FRITIDSORNING MED LÆRING OG UDVIKLING

Læring og trivsel danner klangbund for skolegangen på Mir. Vores elever føler glæde ved at lære og udvikle sig. De lærer at indgå i sociale sammenhænge, at tage del i et fællesskab samt at reflektere over deres egen gøren og væren. I skolens GFO (Gentofte FritidsOrdning) kan børnene kaste sig ud i alskens kreative aktiviteter.

Her bliver der syet bamser til den store guldmedalje.

mir-syning

På Mir tror vi på, at alle børn, når de indgår i den rette sammenhæng, kan lære mere, derfor følger vi den enkelte elevs læringsidentitet samt elevens personlige, fysiske og faglige udvikling tæt. Vi måler på de faglige resultater og vi tager temperaturen på elevernes trivsel. For at styrke det enkelte barns muligheder for at skabe varige forandringer i sit liv, inddrager vi forældre og andet relevant netværk i arbejdet og i den løbende dialog om barnets skolegang og udvikling.

Mir skolerne består af en fagligt stærkt og veluddannet personalegruppe, der alle arbejder ud fra en systemisk og anerkendende tilgang til eleverne.