Undervisning på Mir-skolerne er mange ting

Udover den almindelige undervisning i klasserne, prioriterer vi højt, at børnene ser/oplever/mærker/undersøger hvor meget verden har at byde på – også når man kommer ud af huset.

Derfor besøger vi arbejdspladser, overnatter i naturen, klatrer i træer, afprøver yoga, går på kunstmuseum, laver matematik med lakrids og meget mere.

      

Alle disse tiltag arbejder vi med af flere grunde; alle børn er forskellige og skal derfor behandles forskelligt for at man kan finde frem til alle deres evner og kompetencer. Vi skal vise børnene, at der er mange måder at lære på. Vi skal motivere børnene til at ville rykke sig og vi skal vække deres sanser gennem en bred vifte af muligheder og alsidighed i vores dagligdag.

Og vi oplever at det virker! Vi oplever, at alle børnene, i hver deres tempo, udvikler sig og bliver mere og mere kompetente og robuste. Sidst, men ikke mindst, oplever vi, at have børn, der hver dag møder glade i skole – hvilket måske er den bedste indikator for at alsidighed og mangfoldighed i undervisning og dagligdag, er en rigtig hensigtsmæssig måde at møde børnene på.